На що слід звертати увагу при купівлі бу велосипеда?

Обговорюємо нові та бу велосипеди. Ремоно та обслуговування.
Відповісти
Аватар користувача
admin
Адміністратор сайту
Повідомлень: 836
З нами з: 07 квітня 2022 11:30
Звідки: Львів

На що слід звертати увагу при купівлі бу велосипеда?

Повідомлення admin »

Почнемо з рами. Будь-який тип рами будь вона алюмінієва, сталева або карбонова мають властивості ламатися, тріскатися і деформуватися. Насамперед перевіряємо її і звертаємо на місця, які найбільше схильні до деформації і розривів: зєднаня нижньої труби і рульового стакана, місця кріплення пера до верху і низу вертикальної труби та інші місця. Після перевірки ключових вузлів оглядаємо інші ділянки рами велосипеда. Так само зверніть увагу на оригінальність лакофарбового покриття. Якщо рама велосипеда перефарбована, то є ймовірність приховування слідів тріщин, а так само можливо, що велосипед був вкрадений. Це не аксіома, але все може бути.
Зображення
Далі перевіряємо, чи не погнута рама щодо поздовжньої осі. Для цього стаємо ззаду велосипеда і дивимося співвісність переднього і заднього колеса. Вони повинні бути один за одним. Це можна так само перевірити, намочивши їх і проїхавши по сухому асфальту. Сліди повинні йти слід у слід.Якщо в результаті огляду були виявлені перераховані вище дефекти рами бу велосипеда, його купувати категорично не рекомендується. Більшість таких вад не підлягають усуненню.
Зображення
Вісімка - це деформація обода, яка представляє собою хвилясту зігнутість обода щодо поздовжньої осі

Яйце. Це деформація при якій обід ставати еліптичної форми

Парасолька. Обід зміщується в бік щодо втулки.

Тріщини, і гнутість

Якщо на велосипеді встановлено обідні гальма, то додатково зверніть увагу, чи не протертий чи обід.
Зображення
Для того, щоб визначити вісімку на колесі, встаньте над ним зверху і крутніть. Ви побачите, як змінюється відстань між покришкою і пір'ям рами або передньою вилкою (якщо колесо переднє). Чим більша вісімка, тим менше шансів на її виправлення. Іноді це просто не можливо і Вам доведеться міняти обід.
Зображення
Визначити наявність еліпса трохи складніше, для цього доведеться знімати покришку (щоб оприділити її нерівності) і, приклавши лінійку, кредитку або іншу подібну річ до нижнього пір'я або вилки велосипеда, прокрутіть колесо. Якщо відстань змінюється, то яйце на даному ободі є. Для заднього колеса є більш простий спосіб. Перевертаємо велосипед сідлом вниз і розкручуємо педалями заднє колесо. Чим менше еліпс обода, тим, відповідно, менше буде вібрація при його обертанні.Досить буде покриття колеса, і на око визначити наявності вісімки і яйця. Швидше за все, на бу велосипеді вона будуть присутні, але звертайте увагу, щоб вона були не дуже великими.
Зображення
Так само обода можуть бути тріснуті, з відігнутим від удару бортом, з вирваними кріпленнями спиць і т.д. Від покупки бу велосипеда з такими дефектами обода краще відмовитися, якщо тільки продавець Вам не запропонує гарну знижку, а у Вас в запасі завалялося два зайвих колеса.

Якщо купуєте б/у велосипед слід звернути увагу на передню і задню втулки. Щоб визначити їх стан в «польових» умовах Вам слід крутнути колесо, і прислухатися до звуків, що видаються втулкою. Не повинно бути скреготу, хрускоту скрипу і інших подібних звуків. Якщо вони є, то це означає, що як мінімум у втулці відсутнє мастило ну або підшипники прийшли в непридатність. Так само колесо має обертатися легко і досить довго. Перевірте, щоб вісь не ганяла у втулці. Для цього притримуючи велосипед, похитайте колесо з боку в бік.
Зображення
Так само як і втулки не повинен видавати сторонніх звуків при обертанні. Частою поломкою є вихід з ладу підшипників шатуна, що проявляється люфтом. Цей дефект можна виявити натискаючи на праву і ліву педаль по черзі. Додатково слід оглянути всі компоненти на наявність тріщин. Заодно перевірте, як обертаються педалі. Хоча це і не особливо критична деталь, але при покупці велосипеда бу кожна дрібниця допоможе збити ціну.

Зображення
Дуже важливим вузлом, який слід перевірити перед покупкою вживаного велосипеда, є трансмісія, а саме: передній і задній перемикачі, манетки і троси.

Задній перемикач. Дуже складно візуально оцінити працездатність заднього перемикача, але дещо ми побачити зможемо. Перше на що слід звернути увагу - чи не погнута лапка або півень. Стаємо ззаду велосипеда і дивимося, щоб лапка була перпендикулярна землі і паралельна зірок касети.
Зображення
Троси. Переглядаємо троси по всій протяжності. На них повинні бути відсутніми сліди іржі якщо є тоді змастити маслом або літолом. Трос не повинен куйовдитися і мати надривів волокон. Вони повинні бути в ідеальному стані, в іншому випадку підлягають заміні.
Зображення
Манетки перемикачів швидкостей. Через велику різновидність монеток єдиний принцип перевірки зводиться до візуального огляду і визначення наявності люфтів там, де їх не повинно бути.

На сучасних велосипедах використовується три найпопулярніших типів гальм: V-brake, дискові (механіка), дискові (гідравліка). Якщо на велосипеді встановлені V-brake, то оглядаємо троси (за тим же принципом, як і троси трансмісії), а так само гальмівні колодки. Якщо вони сильно зношені, то можна в черговий раз скинути пару копійочок із загальної ціни велосипеда. На дискових механічних звертаємо увагу на троси, а так само на ротор гальмівної системи. Перевірити зношеність гальмівних колодок без зняття колеса не вийде. На дискових гідравлічних гальмах перевіряємо все теж, що і на механіці, але замість тросів (яких немає) увагу приділяємо гідролінії і всі її місця приєднання. Не повинно бути ніяких витікань гальмівної рідини.



Гальмівні ручки у всіх типів велосипедних гальм повинні мати мінімальний поперечний люфт, а у гідравлічних не повинні провалюватися при натисканні (це говорить про завоздушена магістраль).
Зображення
Передня амортизаційна вилка бу велосипеда підлягає ретельній перевірці, тому що нова, в разі її несправності, може обійтися в кругленьку суму.

Наявність люфтів перевіряється досить просто. Затискаємо передній тормоз і штовхаємо велосипед вперед-назад. «Ноги» вилки не повинні дуже сильно ходити в «штанях» щодо поперечної осі. Іншими словами єдиним природним напрямком руху вилки має бути вниз, а не як з боку в бік. Так само натискаючи на кермо, перевіряємо плавність ходу вилки. Він не повинен бути ривками і супроводжуватися будь-якими сторонніми звуками. Відскік повинен відбуватися без затримок. Якщо на вилці присутній локаут (блокування ходу вилки) то перевіряємо і його роботу.
Зображення
Вибираючи велосипед бу, не слід поспішати з покупкою першого-ліпшого. В іншому випадку це може призвести до додаткових витрат на заміну зношених або поламаних вузлів і компонентів. Ретельно перевірте все вищеперелічене, купуючи старий вело бай. Ну і по можливості краще його придбати у хорошого знайомого чи в перевіреному інтернет магазині. Удачі Вам при виборі двоколісного друга.


Відповісти

Повернутись до “Велосипеди”