Велосипеди розрізняють на чоловічі та жіночі за кількома ознаками:
конструкція рами;
ширина сідла;
зовнішній вигляд.
Тип рами визначає, наскільки зручно і безпечно буде керувати велосипедом. Рами на чоловічих велосипедах мають пряму або трохи нахилену верхню трубу. Геометрія враховує те, що чоловікам потрібно перекинути ногу, щоб сісти на велосипед або злізти з нього.
Зовнішній вигляд у чоловічих моделей строгий, але при цьому не позбавлений елегантності. Між рамою і сідлом досить велика відстань, так як руки і корпус у чоловіків довші, ніж у жінок.




Дамські моделі мають сильно скошену верхню трубу рами. Часто їй надають вигнуту форму або верхня труба відсутня як така, а замість неї в нижній частині є «перемичка», за яку велосипед зручно брати при перенесенні. Нахилена труба дозволяє сходити з велосипеда боком і точно так же рушати.
Жіночий байк легше чоловічого, сідло ширше і розташоване ближче до керма. Іншими словами, рама коротше в порівнянні з чоловічими аналогами. Дуже важливо для жінки, який зовнішній вигляд буде мати велосипед. Виробники враховують побажання покупців і представляють моделі в різній «жіночої» колірній гамі - червоні, рожеві, бузкові, бірюзові - з вкрапленням малюночків і візерунків. Дизайн допомагає вибрати відповідну універсальну по конструкції модель.



Дорожні велосипеди - альтернатива стомлюючим поїздкам на громадському транспорті і довгим пішим перегонам. Динаміка, зручність, простота - все це послужило причиною їх широкого поширення серед чоловіків та жінок.