У великих містах все частіше власники автомобілів вважають за краще відмовитися від задушливих і нервових пробок і спробувати їздити на роботу на велосипеді. І це правильно, адже двоколісний байк - простий, екологічний і відносно недорогий транспорт. Активна велосипедизація дає результати, і вже багато жителів мегаполісів пересідають на двоколісний транспорт, роблячи місто чистішим, тихішим і спокійнішим. Приєднуйтесь!
На байку на роботу - дамо бій пробках!
Автомобільні пробки - типове явище для міст, населення яких перевалює за півмільйона. Дороги не встигають за такою кількістю машин, яке доводиться бачити щодня. Навіть громадський транспорт на спеціально виділеній смузі і трамваї зазнають труднощів на великих вулицях. Якщо до цього додати величезну кількість припаркованих машин з країв проїжджих частин, то ситуація з пересуванням на автотранспорті стає ще більш плачевною.
Затори на дорогах і щільний транспортний потік знижують середню швидкість аж до нуля, через що необхідно вставати і виїжджати на роботу раніше. І з цим нічого не поробиш - доводиться жертвувати особистим ранковим часом, щоб дістатися до роботи вчасно. Аналогічна ситуація на зворотному шляху, тільки тут дорога з роботи відніме цінніше час вечірнього дозвілля.

Альтернатива виснажливим пробках, витрати на бензин або на оплату квитків в громадському транспорті - поїздки на роботу на велосипеді. Двоколісний транспорт, як уже зазначили, дасть можливість насолодитися дорогою, позитивно вплине на здоров'я і заощадить найцінніше для жителя міста - час.
Отже, що отримуємо, пересівши на велосипед:
збільшення середньої швидкості: для автомобіля в пробці вона близька до 10 км / год, для велосипеда - 15 км / год, і це якщо їхати по тій же дорозі;
рівномірність - набагато швидше і комфортніше доїхати до пункту призначення з однією швидкістю, ніж ривками;
заряд бадьорості на весь день і приємне навантаження ввечері після роботи;
немає необхідності витрачатися на бензин або оплачувати проїзд;
можливість побачити багато цікавих деталей по шляху.
Разом з тим рух в самій пробці і об'їзд стоячих машин по кривій траєкторії перекреслить всі перераховані плюси, крім грошових витрат, і зробить дорогу небезпечною. Тому для поїздок на велосипеді варто заздалегідь продумати правильний маршрут.
Як зробити поїздки комфортними і безпечними
Дорога на роботу з велосипедом - приємне і корисне проведення часу, але тільки якщо до цього ретельно підготуватися:
прокласти безпечний маршрут;
ознайомитися з правилами дорожнього руху;
підготувати велосипед до поїздок;
запастися інструментами для ремонту і техобслуговування;
вибрати відповідний одяг;
продумати парковку для велосипеда.
Велосипед є, бажання їздити на ньому до роботи і назад є, тому приступаємо до першого пункту підготовки - пошуку безпечних доріг. Широкосмугові проїжджі частини і місця, де щодня накопичуються пробки, відмітаємо - там поїздка на велосипеді здасться ще гірше, ніж на автотранспорті.
Оптимальний варіант - вулиці з невисоким трафіком, порожні тротуари, велосипедні доріжки. Одна і та ж дорога в різний час доби виглядає по-різному: вранці вона може бути порожньою, а до вечора повна машин і людей, або навпаки. Тому краще вибрати два маршрути з об'їздом проблемних ділянок.

Поради щодо вибору маршруту:
поменше поворотів;
вибираємо відносно рівне дорожнє покриття;
об'їжджаємо місця скупчення собак;
не варто робити вибір на користь тісних і темних дворів;
для їзди по тротуарах: чим менше пішоходів - тим краще;
підібрати дорогу так, щоб по мінімуму злазити з велосипеда, а в ідеалі - зійти тільки у кінцевому пункті.
Їздити на роботу на велосипеді, так чи інакше, доведеться по дорогах, нарівні з машинами. І хоча вибір маршруту робиться на користь малозавантажених доріг, зустріч з автомобілями, пішоходами та іншими велосипедистами неминуча, і від знань основних правил дорожнього руху для велосипедистів ніхто не звільняє.

Перерахуємо коротко ПДР для велосипеда:
рух попутно транспортному потоку по правому краю проїжджої частини;
ретельно стежити за дорожньою обстановкою;
об'їзд перешкод тільки зліва;
витримка дистанції і бічного інтервалу з іншим транспортом;
максимально пряма траєкторія без різких маневрів;
подача попереджувальних знаків на початку руху, на поворотах і при зупинці;
дотримання вимог світлофорів, розмітки та дорожніх знаків: пріоритет проїзду, пішохідний переходів, попереджувальні знаки;
переходити дороги пішки;
велосипед повинен бути обладнаний переднім і заднім світловідбивачами, а в темний час доби - ліхтарями.

Перед початком руху переконатися в ідеальному стані рульової, гальмівної системи і трансмісії. При найменшій несправності основних вузлів від дороги необхідно відмовитися - будь-яка проблема може вилитися в падіння або аварію.
Підготовка велосипеда включає в себе:
налаштування висоти сідла і керма по зростанню;
для моделі з амортизатором регулювання жорсткості вилки;
накачування повітря в камери до потрібного тиску.
Висоту сідла необхідно підібрати таким чином, щоб нога, поставлена на педаль в нижньому положенні, була майже випрямлена. Так буде забезпечена оптимальна посадка, що позбавить від втоми ніг, спини і рук.
Для обслуговування і ремонту велосипеда знадобляться:
набір ключів і викруток;
насос;
спеціальні ключі: шпицевий, педальний, кареточний і касетний знімачі;
запасні камери;
балончик зі змазкою.
Все це возити з собою кожен день навряд чи вийде, тому частина інструментів залишаємо на місці роботи або будинку, а в дорогу тільки необхідне: ключі для підтягування коліс і керма, пару викруток, насос і запасні камери.
Одяг для дороги повинен бути легким і комфортним, для поїздок можна купити спеціальний велокостюм. Перебувати на роботі в ньому навряд чи дозволять, тому варто заздалегідь продумати, як возити з собою змінний одяг. Найпростіший варіант - акуратно покласти його в рюкзак. Втім, чи варто переодягатися, залежить від погоди і тривалості поїздки - після 15-хвилинної неквапливої їзди навряд чи треба буде перевдягатися. З точки зору безпеки, велосипедист повинен бути помітним на дорозі, тому підбираємо яскравий одяг.

Можна також надіти яскраву жилетку зі світловідбивачами: так навіть водії авто будуть уважніші, так як цей колір у них асоціюється з ДПС.
Коли приїхали на роботу, потрібно кудись подіти свій транспорт - прикотити його на територію підприємства або ж залишити зовні. Краще, звичайно, щоб велосипед був у максимальній безпеці, а саме, прихований від чужих очей. Для пропуску велосипеда через КПП потрібно заздалегідь домовитися з керівництвом, швидше за все, підуть назустріч і дозволять залишати велік.
Якщо немає можливості заховати велосипед, доведеться його паркувати. На засобах протиугінні краще не економити і купити більшу масивний ланцюг і пару звичайних тросових замків. Якісно припаркований велосипед і за раму, і за колеса, відлякає злодія, і він піде шукати більш вразливу здобич.

Світловий день не стоїть на місці, а деякі велосипедисти не злазить зі свого двоколісного друга і взимку, тому доведеться їздити і в темний час доби. Щоб не отримати неприємних сюрпризів в дорозі, рекомендується обладнати велосипед потужною передньою фарою і заднім миготливим ліхтарем. Так буде добре видно дорогу самому і в той же час велосипед буде помітний з боку.
Дзеркало заднього виду розширить огляд і дозволить оцінити відстань до наближаючого транспорту ззаду. Крила візьмуть на себе весь бруд після дощу, залишивши велосипедиста чистим, а дзвінок дасть можливість відігнати з дороги задумчових собак і попередити пішоходів про своє наближення.
Де і на якому велосипеді краще їхати
Як завжди, згадаємо основні типи велосипедів:
дорожній;
гірський;
шосейний;
гібрид.
велопрогулячний
Дорожній велосипед - ідеальний варіант для міста. Якщо маршрути не пролягають по ухилах, цілком можна обійтися стандартною одношвидкісною моделлю. Цей велосипед не вимагає постійного обслуговування, але здатний прокатати десяток сезонів. Швидкісний аналог дорожника буде коштувати дорожче, але він краще в плані підйомів в гору - не буде віднімати сил, та й потіти багато при руху в гору не доведеться. Правда, додадуться заморочки з обслуговуванням трансмісії.
Дороги в районі виключно погані, на шляху зустрічаються грунти в поєднанні з підйомами, а може, плануєте кататися не тільки на роботу, але і за межами міста - тоді саме час поглянути на гірський велосипед. Їзда на ньому по нерівностях буде більш комфортною в порівнянні з класичним велосипедом, завдяки формі покришок і амортизації. У порівнянні з дорожнім, МТБ дає спортивну посадку, так що по дорозі на роботу можна ще й добре потренуватися. Також Гірнік підійде для поїздок в зимовий час.
Шосейний велосипед виключно для рівного асфальту і далеких відстаней. Так, наприклад, їзда по трасі - хвилин 40-50. Цей велосипед здатний розвивати високу швидкість, посадка на ньому специфічна, є тонкощі в управлінні, а ще він дорого коштує і вимагає уважного обслуговування. Цей варіант підійде тільки досвідченим велосипедистам-гонщикам, які вирішили поганяти і на роботу.
Характеристики гірського і шосейного байків поєднує в собі гібрид. Як і дорожник, він ідеально підійде для їзди по місту - рівним і не дуже дорогах. Спеціально для поїздок на роботу його брати не варто через вартість, а так він набагато зручніше і легший дорожньої моделі.
Поїздки на велосипеді на роботу - відмінна можливість отримати масу позитивних емоцій і заряд енергії на весь робочий день, заощадити час і кругленьку суму! Грамотний підхід до цього заходу дозволить їздити безпечно і комфортно і, тим самим подати хороший приклад друзям, співробітникам, іншим велосипедистам, автомобілістам і перехожим.
Автор статті https://velo.katalog-lviv.org.ua