Як потрібно гальмувати на велосипеді?

Обговорюємо нові та бу велосипеди. Ремоно та обслуговування.
Відповісти
Аватар користувача
admin
Адміністратор сайту
Повідомлень: 1027
З нами з: 07 квітня 2022 11:30
Звідки: Львів

Як потрібно гальмувати на велосипеді?

Повідомлення admin »

Запорука безпечного катання - це вміння правильно гальмувати. На перший погляд елементарний навик гальмування здобувається далеко не відразу. Особливо багато складнощів виникає у тих, хто сідає на «залізного коня» вперше або пересідає на велосипед з гальмівною системою, що відрізняється від системи попереднього байка.
Зображення
Розібратися в тому, як правильно гальмувати на велосипеді, допоможе знайомство з усіма складовими процесу.

Як відбувається гальмування
Як відомо, сучасні велосипеди можуть мати один з трьох видів гальм:

V-подібні;
дискові;
гідравлічні.
Залежно від типу гальмівної конструкції гальмування буде здійснюватися з урахуванням певних правил і законів фізики. Власне, з точки зору фізики, все просто: велосипедист піддається впливу двох сил:

сили тяжіння;
сили інерції.
При цьому перша спрямована вниз, а друга - вперед. Коли ми гальмуємо, нам треба врівноважити вплив даних сил. Сучасний Велобайк, як правило, оснащений переднім і заднім тормозом, що дозволяє при правильному використанні грамотно долати труднощі на шляху. Просте блокування коліс в цьому випадку не тільки стирає покришки, а й повністю нівелює можливості гальм.

Для того щоб вчасно загальмувати, досить грамотно скористатися переднім гальмом, перемістивши центр ваги за допомогою невеликого «сповзання» з сідла. Необхідність використання заднього гальмівного пристрою виникає лише тоді, коли переднє колесо ковзає на крижаному покритті, високо підскакує на нерівностях дороги, або коли у передній системи відірвався трос. У всіх інших випадках замість того, щоб покірно вас послухатися, велосипед піде юзом і зітре гуму до дірок, що особливо ймовірно на вибоїнах або щебені.

Отже, якщо користуватися одними тільки задніми тормозами без особливих на те причин - неправильно, що нам залишається? Є два найбільш бажаних варіанта: одночасно гальмувати передом і задом або акуратно пригальмовувати одним переднім гальмом.

Використання передніх і задніх гальм одночасно
Такий спосіб гальмування можна вважати найбільш продуктивним. Насправді, натискання рукояток відбувається не зовсім одночасно: задні гальма пускають в хід на кілька секунд раніше, ніж передні.

Для початку потрібно плавно (не різко!) Натиснути на заднє гальмо. Потім практично відразу задіяти передні гальма. На них потрібно тиснути сильніше. Весь секрет - в плавності здійснюваних рухів. Якою би несподіваною не була ситуація гальмування, не варто включати паніку і гальмувати ривками. Краще заздалегідь потренуватися, довівши це вміння до автоматизації в спокійній обстановці: в заасфальтованому дворі, на порожній автомобільній стоянці.

Навчіться «прислухатися» до заднього колеса, розрізняючи момент його відходу в занос. Найкраще це відчувають ноги при гальмуванні педалями. На більш сучасних байках отримати таке вміння теж можна. Вся справа в навиках, доведених до автоматизації.

Використання переднього гальма
Серед початківців велосипедистів існує думка, що при гальмуванні переднім тормозом є ризик перелетіти через кермо. Таке можливо тільки при дуже різкій спробі зупинитися, коли сила інерції перетягує райдера вперед.

Щоб врівноважити навантаження на велосипед, потрібно переміститися на сидіння трохи назад, злегка звісивши дупу і відкинувши корпус. При такому розподілі ваги заднє колесо навіть не підніметься над асфальтом, і вже тим більше перелітати через голову вам не доведеться.
Зображення
Якщо потрібно терміново зупинитися на повороті або під час сильного заносу, панікувати також не варто. Необхідно одночасно нахилити велосипед і власний корпус в сторону, крену. Ви з велосипедом візуально повинні скласти одну похилу пряму.

Різноспрямовані зусилля тіла велосипедиста і самого байка створять дисбаланс, через який ви в кращому випадку підете в юз, а в гіршому потерпіть крах.

З якого боку гальма?
У світі до сих пір не домовилися щодо того, праворуч чи ліворуч на кермі повинен бути передній гальмівний пристрій. Плутанину посилює поширена помилка, згідно з якою основним є задні гальма.

У нюансах установки є своя логіка:

На мотоциклах важіль переднього гальма розташований праворуч, тому байкери, керуючі ще й велосипедом, за аналогією теж ставлять його з правого боку.
У державах, де поширений правосторонній рух, гальма встановлюють так, щоб переднім гальмом могла керувати ліва рука.
У державах з лівостороннім рухом, природно, працює зворотний зв'язок: з переднім гальмом повинна справлятися права рука.
В Україні можна зустріти велосипеди з тим і іншим варіантом установки важелів. Практика показує, що головним є все-таки переднє гальмо, тому для управління ним необхідно прикладати найбільше зусиль. Виходячи з цього, дивіться, як вам зручніше. Якщо ви не лівша, є сенс поставити переднє гальмо справа.

Загальні рекомендації
Якою б системою гальм не був обладнаний ваш байк, є кілька загальних принципів грамотного гальмування, які повинен запам'ятати кожен бажаючий залишитися в живих:

Перед кожним виходом з будинку необхідно переконатися, що гальмівна система справна;
Краще уникати катання під дощем, якщо ваші вміння гальмувати не є досконалі;
Необхідно перемогти страх використання переднього гальма;
При гальмуванні переднім гальмом зовсім ігнорувати задні гальма не варто. На них припадає 20-25% навантаження, значно скорочують гальмівний шлях;
Якісне гальмування сприяє сила рук. Тримати кермо потрібно впевнено і дуже міцно;
На нерівній дорозі гальмувати потрібно переривчастими чіткими рухами, коли заднє колесо трохи відривається від землі;
Якщо падіння неминуче, краще падати на бік. Для цього потрібно зрушити назад на сидіння, схилити корпус убік, дочекатися моменту і одночасно відчепити руки і ноги. Такий навик вимагає дуже ретельного тренування, для якого краще вибрати безлюдний квадрат двору, оточений купами сухого листя або заметами.
Зображення
Не брати до уваги дані рекомендації може тільки той, хто використовує велосипед раз на рік для неспішної прогулянкової їзди по сільських дорогах. Всім іншим, особливо в умовах міста, де велосипед ставить під загрозу життя і здоров'я інших учасників дорожнього руху, залишається тренуватися, тренуватися і ще раз тренуватися!
Автор статті https://velo.katalog-lviv.org.ua


Відповісти

Повернутись до “Велосипеди”